Discussions au sujet des autres produits NI

annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Loosing data while saving it to a file

Hi,

I am acquiring data from a load cell and saving it to a file. But, when I visualize the data from the saved file, I can see that some data is missing from what I could visualize while the application was running. I am using queues to transfer data from acquisition to saving, but I am still missing some data. I have tried modifying the frequency at which data is acquired, but I still miss out on some data in the saved file. It seems to me that there are two different frquencies, one to acquire data and the other one to save it to a file. Is this possible? How can I fix this? The attached file show the difference between acquired and saved data.

Thanks very much for your help!

0 Compliments
Message 1 sur 3
3 143 Visites
Désolée, j'ai déjà envoyé cette question!
0 Compliments
Message 2 sur 3
3 139 Visites
Bonjour,
As tu eu une réponse?
J'ai trouvé le programme que tu as posté.

Au niveau de la fonction read de daqmx, tu peux spécifier sous quelle forme tu récupères tes données.
Le plus simple pour toi serait de récupérer un tableau de point, cela t'évitera de faire la conversion.

Une fois que tu as ton tableau tu récupères toutes les données qui s'y trouvent.

Je pense que ta perte de points vient de là. Je n'ai pas trop compris pourquoi tu ne récupères que 8 points alors que ta fonction "daqmx redd" est configurée pour ressortir 100 points par voie.

Johan G.
NIF

0 Compliments
Message 3 sur 3
3 112 Visites