High-Speed Digitizers

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Wie erhält man die Phase von 2 sin-Kurven?

Unter Labview 7.1 habe ich von meinem NIscope 5102 mittels Express.vi die beiden Kanäle Ch0,Ch1 abgefragt und über einen Graph dargestellt. Die Spannungen der Kurven frage ich mittels statistic ab (Maxima). Nun benögtige ich auch die Phase zwischen den Kurven. Ich habe es über die Zeit in statistic versucht, aber das klappt nicht.
0 Kudos
Message 1 of 5
(6,443 Views)
Hallo

Schauen Sie sich mal den Forumseintrag unter folgendem Link an:

http://forums.ni.com/ni/board/message?board.id=150&message.id=56&requireLogin=False

Möglicherweise hilft er Ihnen weiter.

Mit freundlichen Grüßen
Manuel Wielander
NI
0 Kudos
Message 2 of 5
(6,434 Views)

@joghurt wrote:
Unter Labview 7.1 habe ich von meinem NIscope 5102 mittels Express.vi die beiden Kanäle Ch0,Ch1 abgefragt und über einen Graph dargestellt. Die Spannungen der Kurven frage ich mittels statistic ab (Maxima). Nun benögtige ich auch die Phase zwischen den Kurven. Ich habe es über die Zeit in statistic versucht, aber das klappt nicht.

Hello,

I knew the entry >>http://forums.ni.com/ni/board/message?board.id=150&message.id=56&requireLogin=False<<
but I didn't understand it.
How can I get the phase delay between Ch0 and Ch1 of my NI-scope 5102?

sincerely yours

joghurt
0 Kudos
Message 3 of 5
(6,396 Views)
As mentioned before, the scope model does not matter. Set up the acquisition. Set the "Other Channel" parameter of channel 0 to channel 1 using the property nodes (Active Channel = 0, then Other Channel = 1). Initiate an acquisition, then fetch the measurement. See the attached VI for details. I was unable to check the VI, since I do not have any scope devices on my machine. I copied the code from known good code, so it should work for you, unless I made a mistake. Let me know.
0 Kudos
Message 4 of 5
(6,390 Views)
It's running! Thank you very much indeed!
joghurt
0 Kudos
Message 5 of 5
(6,389 Views)