LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Class missing in the .exe / Manque des definitions de classes dans .exe

Hi

I tryed to install an executable version on my aquisition computer, including un upgrade from 8.2 to LabView 8.5
The exe file was working nicely on my main computer devoted to programmation. On the other computer, after installation of run-time-engine, etc... part of the program was not working and show a long list of errors: "This vi is not executable. The full develloppement system of Labview is required to fix the errors. Missing typedef DAQMX.lvib:DAQMX_class_AO.lvclass:DAQ_class_AO.ctl in VI DAQMX.lib:DAQ_class_AO.lvclass_bundle.vi ..."
I use several classes that are located in library. DAQMX_class_AO.lvclass are present in the support folder after installation. It includes just the .ctl file.
Labview is not installed on the computer for aquisistion.

Thanks for your help,

- Lionel-

Bonjour,

j'ai voulu installer mon application ce matin sur mon PC de controle, après upgrade du programme en LabView 8.5.
L'executable marche très bien sur mon PC de programmation. En revanche après passage par l'installer pour l'upgrade du DAQMX, run-time-engine... sur mon PC de controle, le programme ne s'execute que partiellement: Un VI ne marche pas et met une erreur: "This vi is not executable. The full develloppement system of Labview is required to fix the errors. Missing typedef DAQMX.lvib:DAQMX_class_AO.lvclass:DAQ_class_AO.ctl in VI DAQMX.lib:DAQ_class_AO.lvclass_bundle.vi ..."
Mon ecran est plein de ce type d'erreurs correspondant a plusieures classes que j'utilise et pas seulement des classes faisant intervenir DAQMX.
Des fichiers du type DAQMX_class_AO.lvclass sont présent dans le répertoire de support et ne comportent que le .ctl.

Que faire?

Merci
- Lionel Poisson -
01 69 08 94 12

Message Edited by lippoi on 01-23-2008 04:44 AM
0 Kudos
Message 1 of 2
(2,353 Views)
I fixed the problem by removing all the classes from the project. Classes goes to the dependencies and are incorporated to the exe file.
No more .lvclass in the support directory, and the program works.

0 Kudos
Message 2 of 2
(2,328 Views)