LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Does the RTX module require RTOS?

I have asked this to the local sales rep, but I want to be sure, since the NI site is not clear on this.

If I want to run LabVIEW with both Windows and a real-time kernel on the same machine, is the "LabVIEW Real-Time Module (RTX) for Windows" sufficient, or do I also have to purchase and install (the expensive) RTX RTOS from Venturecom?
0 Kudos
Message 1 of 4
(3,345 Views)
Bonjour,

Ce forum étant français, je vais répondre en français.

Le module LabVIEW Real-Time (RTX) version 7.1 fournit une licence de déploiement (pour 1 PC), l'environnement de développement LabVIEW RT 7.1 ainsi que le moteur d'extention RTX version 5.5. Il est donc inutile d'acquérir séparément LabVIEW RT (RTX) et le RTOS RTX de Venturcom.

Pour votre information (et confirmation):

* How Can I Validate That My PC Will Run RTX?
http://digital.ni.com/public.nsf/websearch/03BC0810E60CE93286256E7D007B61F5?OpenDocument&node=13754_US

* Desktop PC -- Windows Extension Real-Time Target
http://sine.ni.com/apps/we/nioc.vp?lang=US&cid=13754

Je vous joins également un tutorial intéressant sur les différents solutions RT.

Cordialement.

Matthieu Gourssies
National Instruments France
0 Kudos
Message 2 of 4
(3,339 Views)

@Kerouac wrote:
...
Le module LabVIEW Real-Time (RTX) version 7.1 fournit une licence de déploiement (pour 1 PC), l'environnement de développement LabVIEW RT 7.1 ainsi que le moteur d'extention RTX version 5.5. Il est donc inutile d'acquérir séparément LabVIEW RT (RTX) et le RTOS RTX de Venturcom.
...
National Instruments France

I am now confused. The local NI sales rep in Paris told me explicitly that to use LabVIEW RTX, it was necessary to also purchase the RTOS from Venturcom directly. Who is right?

Merci
0 Kudos
Message 3 of 4
(3,329 Views)
surflab,

Comme mon collègue vous l'a déja indiqué, je vous confirme que vous disposez d'une license pour le noyaux RTX à chaque achat de license LabVIEW RT 7.1.

Cordialement,
Raphael TILLET
NI FRANCE.
Cordialement,
Raphael T
0 Kudos
Message 4 of 4
(3,300 Views)