LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Zeitdarstellung Graph und Diadem-Report

Hallo Zusammen!

Irgendwie bekomme ich es nicht hin in meinem Graphen eine reelle Zeit (X-Achse) anzeigen
zu lassen. Habe schon alles versucht und der Graph zeigt mir jedesmal falsche Zeitwerte, da er
diese immer über die Sample-Frequenz (Bis zum nächsten Vielfachen...) berechnet.
Stelle ich die Zeit des Schleifendurchlaufs auf 1s (1Hz), funktioniert es.
Ich möchte aber auch gerne andere Samplefrequenzen einstellen können und trotzdem eine reelle Zeit
angezeigt bekommen.
Habe auch schon versucht mit den Einstellungen, "Format und Genauigkeit" des Graphen zu experimentieren
...leider ohne erfolg!
Analog dazu soll auch die Zeit im Diadem-Report dargestellt werden...was mir ebenfalls nicht gelingen will.
Wie kann ich das realisieren?
Wär euch sehr dankbar, wenn ihr mir helfen könntet...

Gruß Stonei

Anbei meine VI's  LV v8.2 / Diadem v10.1

Message Edited by Stonei on 04-13-2008 08:23 PM
0 Kudos
Message 1 of 5
(3,465 Views)

Since your time interval can change during acquisition, you probably need and xy graph and keep track of the time.

(If the loop rate is fixed, you can use a waveform graph and set x0 to the start time and deltaX to the loop time using a property node). Currently, your x0=0 and dx=1, which has nothing to do with any reasonable time axis in this case.

You have some funny code in there! To initialize an array to zero, you could just use the default value of the output tunnel. Using "delete from array" with a lenght=Inf boggles the mind. :o

Message Edited by altenbach on 04-13-2008 06:52 PM
0 Kudos
Message 2 of 5
(3,457 Views)

Hello!

Thank you very much for answering the message!

I didn't understand that correctly somehow because my English isn't very well?! It is possible that you change it in my VI?

I tested the change of the initialization and delete the Functions "Delete from Array". But it doesn't work?! If I want to start the program it says: "missing tunnel assignment" ?!  

With best regards....

Stonei

0 Kudos
Message 3 of 5
(3,430 Views)

Hallo Stonei,

damit dein vi wieder läuft, klicke mit der rechten Maustaste auf den offenen Tunnel und wähle "Standard verwenden, wenn nicht verbunden".

Mike

0 Kudos
Message 4 of 5
(3,427 Views)

Hallo!

Danke! Hat funktioniert :-)!

Jetzt bleiben nur noch die anderen Probleme 😉

Gruß Dirk

0 Kudos
Message 5 of 5
(3,423 Views)