04-05-2012 12:44 PM - edited 04-05-2012 12:50 PM
Hello, my name is Jérôme and i'm doing a project for my studies.
The goal of this project is to do a Segway in Labview for NXT (LEGO)
But the problem is that i don't know how to create globales variables ?? Because it's impossible with NXT envirronment.
The stabilisation software works perfectly, my problem is to go forward and backward.
I wish to do two differents while loops working together. The first one content the stabilisation software and the second one is for moving.
But in order to do this, in the second loop, i have to modifie the values of variables in the first variable in real time (contained in an array of floats).
Do you have some ideas about this ?
Thks
Bonjour, je m'apelle Jérôme et je dois réaliser un projet dans le cadre des mes études.
Le but étant de réaliser un segway en Labview pour un NXT de Lego.
Je ne sais pas comment faire des variables gloabales ??? car le NXT interdit les variables globales.
Le programme de stabilisation marche impécable, mon problème étant de le faire avance et reculer.
Je souhaiterais faire deux boucles while, une qui contient le programme de stabilisation et l'autre qui contient mon programme "avancer/ reculer". Le programme avancer/reculer doit modifier des variables ( en temps réel) de la boucle stabilisation (qui sont stockées dans un tableau de float) sans interrompre le programme de stabilisation.
Auriez-vous des idées pour m'aider ??
Merci
04-06-2012 05:02 AM
Did you try with functional global variables?:
regards,
Romain DUVAL || RF & Semiconductor Staff System Engineer || CLA || CTA
National Instruments France