Measurement Studio for .NET Languages

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

How to configure digital channels for change values on trigger and counter in C#

Solved!
Go to solution

Hi everybody!

I work with the NI-DAQmx 6025 and want to know, how i have to configure the digital channels in C# for control the different lines form the ports by rising trigger "PFI0" and counter "ctr0".

digitalWriteTask = new Task();
            digitalWriteTask.DOChannels.CreateChannel("Dev1/Port3/line0:7", "", ChannelLineGrouping.OneChannelForAllLines);
            digitalWriteTask.Control(TaskAction.Verify);

// digitalWriteTask.Triggers                                   // How to configure for change Digital line on rising "PFI0" ???

// digitalWriteTask.Timing                                     // How to configure for change Digital line on count "ctr0" ???

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi an alle!

Ich arbeite mit dem NI-DAQmx 6025 und möchte gerne wissen, wie ich die digitalen Kanäle in C# konfigurieren muss um einzelne Leitungen der Ports auf dem Trigger "PFI0" und dem Zähler "ctr0" anzusteuern.

digitalWriteTask = new Task();
            digitalWriteTask.DOChannels.CreateChannel("Dev1/Port3/line0:7", "", ChannelLineGrouping.OneChannelForAllLines);
            digitalWriteTask.Control(TaskAction.Verify);

// digitalWriteTask.Triggers                                   // Wie konfigurieren um den logischen Pegel eines digitalen Pins bei der steigenden Flanke des PFI0 zu wechseln ???

// digitalWriteTask.Timing                                     // Wie konfigurieren um den logischen Pegel eines digitalen Pins beim ctr0 zu wechseln ???

0 Kudos
Message 1 of 2
(3,272 Views)
Solution
Accepted by topic author S.B.

NI told me, that is with the NI-DAQmx 6025 not supported!

Ich habe von NI erfahren, dass dies mit der NI-AQmx 6025 nicht unterstützt wird!

0 Kudos
Message 2 of 2
(3,246 Views)