Multifunction DAQ

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

I cant manage to acquire more than a few sample/sec with CDAQ instrument

Hello, 

I am using a CDaq multichannel acquisition instrument on which I have plugged 5 9205 acquisition modules (each one having 32 analog input).

I have to get the value of many of the resulting 160 analog input. with a sampling rate of 125kS/sec I am assuming I could reasonably get around 1000 acquisition per second on each channel. The fact is dont manage to. I have tried several ways, the less slow being to run the task continuously and reading the values every time I can, but with this method I only achieve around 10 sample/sec. Any clue about the how/if I can do better ?

0 Kudos
Message 1 of 4
(3,183 Views)

By the way, I have executed the example VI to test the acquisition rate of my device (Cont Acq&Graph Voltage-Single Point Optimization.vi)

The result is that, with a single point acquisition, I get 800 Hz with the quickest method. It seems pretty slow to me since the theoretical acquisition rate is 125 kHz. 

0 Kudos
Message 2 of 4
(3,181 Views)

Hello,

Can you tell us which controller you use to plugged your 9205 modules please?

When you say that you "have tried several ways" to get a higher sample rate, what do you mean? What did you try?

If you have any VI, can you post them?

Regards,

ps :you are in the french forum, you can write in french if you want to

Flo

0 Kudos
Message 3 of 4
(3,152 Views)

J'ai un châssis cDAQ 9172 sur lequel sont branchés mes cinq modules d'acquisition analogique.

Les différentes méthodes utilisées oour le test sur une voie unique sont celles décrites dans le vi d'exemple : E/S matérielle//DAQmx//Mesures analogiques//Tension/Cont Acq and Graphe voltage - single point optimisation.

D'abord, j'ai essayé de créer à chaque itération de ma boucle de monitoring une tâche à partir des voies physiques en entrée, puis de lire un coup sur chaque voie. J'ai essayé également en dissociant chaque voie et en faisant l'acquisition voie après voie. Finalement, la méthode qui semble prendre le moins de temps, que ce soit sur toutes les voies en parallèle ou sur une seule voie est la méthode donnée dans l'exemple, c'est à dire le lancement d'une tâche unique regroupant toutes les voies et cadencée à la vitesse maximale, puis le vi de lecture dans la boucle de monitoring.

0 Kudos
Message 4 of 4
(3,146 Views)