Multifunction DAQ

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

acquisition multiple[Debutant besoin d'aide et de conseil]

Je suis débutant en labview et dans le cadre de mon projet je dois réaliser une application qui permette d’enregistrer indépendamment des voies (capteurs)  associées à un essai.

La principale difficulté de cette application est de pouvoir lancer des acquisitions à des fréquences et à des moments différents et donc de s’assurer que les acquisitions contenues dans le buffer appartiennent bien à l’essais concerné.

Le matériel utilisé est un chassis CompacDAQ 12 voies thermocouple et 4 voies de tension.

Merci d'avance pour toute l'aide que vous pourrez m'apporter (exemples,VI, astuces, conseils).
Ps: projet a rendre pour le 23 decembre 2008.
0 Kudos
Message 1 of 2
(3,011 Views)

Hi alucard94,

This part of the forum is in English, please write your question in English or post in the French part (here).

Moreover, can you give us more details about your configurations (hardware and software) and what would like to implement? You can create different tasks one for the Voltage Acquisition and the other one for the Thermocouple Acquisition. You can find some example to do that in the LabVIEW Help>>Examples Finder.

Finally, in the data transferred to LabVIEW you can easily split the different channels and then display or save only what you want.

Benjamin R.

Senior LabVIEW Developer @Neosoft

0 Kudos
Message 2 of 2
(2,998 Views)