LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Communication impossible avec une carte electronique via un port USB

Solved!
Go to solution

Bonjour,

Je doit communiquer avec une carte electronique par un port mini-USB / USB (en série, COM4). Cette carte émet des sur les ondes hertziennes sur une gamme de fréquence que je doit régler.

Lorsque je la branche, le PC la détecte et l'accepte (j'ai installé le driver). J'utilise l'HyperTerminal de Windows XP pour envoyer des instructions en hexadécimal à cette carte pour quelle change la gamme de fréquence sur laquelle elle émet.

Par ailleurs, ni MAX, ni Agilent Connexion Assistant ne la detecte et aucun n'est capable de communiquer avec elle, à chaque fois le même message d'erreur "Aucun périphérique détécté"

J'ai essayé sous LabView de lui envoyer des instruction avec l'assistant IIOA, aucun résultat. J'ai aussi essayé les instructions "VISA config" et "VISA write", en essayant d'écrire en hexadécimal et en mode normal, rien n'y fait. Sous labView je n'ai pourtant aucun message d'erreur, rien. Rien.

Je ne comprends pas. Je sais qu'il est pourtant possible de la piloter sous LabWindows, mais sous LabView (8.5) rien du tout, pas un indice.

J'ai la dernière version de NI-488.2 

Y'a-t-il une procédure à suivre pour ce genre de communication?

Merci pour toute aide qui serait bienvenue.

Cordialement,

Zoé.

0 Kudos
Message 1 of 8
(4,281 Views)

Translation from french

Hello

I must communicate with an e-card with a mini-USB port / USB (standard, COM4). This card transmits over the airwaves on a frequency range that I must address.

When I branch, the PC detects it and accept it (I installed the driver). I use HyperTerminal from Windows XP to send instructions to hex this card for what changes the frequency range over which it emits.

Moreover, neither MAX nor Agilent Connection Wizard does detected and none is able to communicate with her, each time the same error message "No device detected"

I tried to send in LabView of instructions with the Wizard IIOA, no results. I also tried the instructions "VISA config" and "VISA write", trying to write in hexadecimal and in normal mode, nothing works. Labview I have yet no error message, nothing. Nothing.

I do not understand. I know it is however possible to fly under LabWindows, but under LabView (8.5) nothing at all, not a clue.

I have the latest version of NI-488.2

Is there a procedure for this kind of communication?

Thank you for any help that would be welcome.

Sincerely,

Zoe.

Also you use the french board

0 Kudos
Message 2 of 8
(4,262 Views)
Is the COM4 right. How did you confirm the number? Are you able to see the interface in max? are you able to communicate using hyper terminal?
0 Kudos
Message 3 of 8
(4,261 Views)

Only the tools of Windows XP detect and recognize my e-card. Hyper Terminal communicates correctly and my e-card emits well as I expect from it when it is controled by the hyperterminal. The Device Manager of Windows XP allows me to check that the port COM4 is the one where I plug e-card (it is the good port because used with the HyperTerminal).

Neither MAX nor LAbview detect it.

Is that cause by the fact of my e-card is neither signed nor verified nor design for National Instrument?

Is there any solution ? I really need your help ..

Note that I have no LabView drivers.

Sincerly (I apologize for my english, I understand all of what you say but my english is very bad -_-" ) 

Zoé

0 Kudos
Message 4 of 8
(4,248 Views)

Excuse me but maybe more information will be helpfull.

I've just created a new serial port with MAX (in the section "serial & parallel") and I've set parameters, device is defined on "ASRL4::INSTR" adress and aliased "e-card". Then MAX said the following thing :  

"VISA returned this static device when finding resources, and MAX was able to use VISA to parse the resource name. The resource was busy, so MAX could not successfully open a VISA session to the device."

When I write in the write buffer with LabView, it's like instruction was not recognize. No error, but no result.

I can't identify the source of the problem, it's a real problem.

Sincerly

Zoé

0 Kudos
Message 5 of 8
(4,237 Views)
One thing is sure if you are not able to make max accept it then labVIEW sure wont and you wont be able to access the port with lv. See whether the port is already in use. You have to close hyperterminal too so that there is no port sharing clash.
0 Kudos
Message 6 of 8
(4,211 Views)
0 Kudos
Message 7 of 8
(4,203 Views)
Solution
Accepted by topic author Zpoon

Bonjour,

Le driver NI-488.2 est le driver pour les matériels GPIB de National Instruments; si vous communiquez au travers d'un port USB, ceci n'aura pas d'incidence ni sur votre code ni  sur les ressources utilisées. Le seul élément commun avec votre application est la sur-couche VISA. Celle-ci offre une API unifiée pour différents types d'interface avec des instruments (série, GPIB, Ethernet, VXI, etc...).

Sous MAX, on ne pourra pas détecter votre carte de communication, uniquement le port série. La première chose à faire est donc de s'assurer que le port série 4 est bien visible sous MAX. Vous pouvez ensuite utiliser le VISA Test Pannel pour envoyer et/ou recevoir des commandes à/depuis votre carte.

Si ces éléments ne vous permettent pas de configurer correctement votre matériel, n'hésitez pas à envoyer une capture d'écran de la configuration sous MAX. Si vous avez un code CVI qui vous permet de dialoguer avec la carte, il pourrait être intéressant de le joindre, de manière à voir comment sont fait les interactions avec le matériel.

Cordialement, 

Message 8 of 8
(4,164 Views)