LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Lecture et écriture d' entrée ana d'une carte mère avec Labview

Bonjour,

je suis étudiant en electronique et pour mon projet je dois réaliser une interface Labview pour un banc de test d'une machine régulée en pression et température.

Les capteurs de température et de pression me délivre des signaux analogiques qui seront connectés à 2 entrées analogique d'une carte mère.

Je suis débutant dans Labview ee n'ai pas trouvé de fonction pour lire et écrire sur des pin de la carte mère.

Serait -il possible de me renseigner la dessus?

Si toute fois l'un d'entre vous à une application similaire, je suis preneur pour m'en inspirer......

Merci d'avance

Salutations Cyril

0 Kudos
Message 1 of 3
(2,632 Views)

Good morning, I am a student of electronics and for my project I have to make a Labview interface for a test bed of a machine controlled pressure and temperature. The temperature sensors and pressure me delivers analog signals to be connected to 2 analog of a motherboard. I'm starting in Labview ee did not find any function to read and write to pin on the motherboard. Would it be possible to get information the above? If any time any of you to a similar application, I am taker to inspire me ...... Thanks in advance Greetings Cyril

0 Kudos
Message 2 of 3
(2,631 Views)
Motherboards don't have analog inputs or outputs.  You need a data acquisition card to do that.  What data acquisition hardware are you using?  DAQmx functions provide the read and write functions necessary to work with National Instruments data acquisition products.
0 Kudos
Message 3 of 3
(2,613 Views)