LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Send to the request by serial port

HELP !!!
Bonjour... et merci de bien vouloir me dépanner ...
J'ai une application où un automate programmable (TSX57 de Schneider El.) doit communiquer avec un PC par une liaison série RS-232 pour échanger des informations.
Du côté du PC, j'ai Labview 6.1 comme outil de développement avec IMAQ Vision Builder.
Je désire que l'automate donne un signal au PC (par le port série), pour que ce dernier exécute un Vi, préalablement généré par IMAQ Vision Builder, qui émettra des informations via l'automate.

Avez-vous un exemple en Labview ou des explications claires qui me permette d'émettre des caractères "à la demande" du récepteur ???
0 Kudos
Message 1 of 2
(2,602 Views)
Vous devez m'excuser parce-que je ne peux pas essayer une reponse en Francais, mais...

You will need a loop running in which you read one or more characters from the serial port (using a suitable timeout) and maybe accumulate them in a shift register until you determine that a valid message has been received (or your program has to exit). Then you either carry out your processing or discard the message if it is invalid. I'm sure that looking at the VISA examples will help you work out how to do this. The VISA termination character property can be very useful if your messages are always terminated with a known character such as a CR.
0 Kudos
Message 2 of 2
(2,602 Views)