LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

mesurer à partir d'un changement de tension

Solved!
Go to solution

Thanks for letting me know! 🙂

Kind Regards,
Thierry C - CLA, CTA - Senior R&D Engineer (Former Support Engineer) - National Instruments
If someone helped you, let them know. Mark as solved and/or give a kudo. 😉
0 Kudos
Message 11 of 16
(933 Views)

Hello,

I have another problem on the same code. The previous code you have send to me is good but it doesn't match what i want to do.

I want to save all the voltage drop (0.1v) compared to the previous value and also comper the value I have saved.

Kind regards.

0 Kudos
Message 12 of 16
(930 Views)

Bonjour,

Je suis en train de créer un programme de mesure de tension sous Labview 2011 avec un module Ni9219, mais je n’arrive pas à aboutir a ce que je souhaite.

Je mesure le changement de tension continue sur un Ni cDAQ-9171 et un Ni cDAQ-9174. La plage d’entrée est comprise entre -10v et +10v

Je veux faire une mesure tous les 1Hz ou 10Hz.

Je voudrais pouvoir mesurer ma tension en continue et enregistrer toutes modifications de tension (par exemple de : 0.01v) avec le temps au bout duquel la tension à chutée.

J’ai déjà un code qui me permet d’enregistrer quand la tension mesuré précédemment varie (exemple de : 0.01v).

Mais je voudrais aussi enregistrer quand j’ai une différence de tension (exemple de : 0.01v) par rapport à la valeur enregistrée précédemment.

Voici mon code

Merci de votre réponse

Cordialement

0 Kudos
Message 13 of 16
(921 Views)

Hello axa-stenman,

I didn't get a notification of your second last post.

Can you explain a bit more what you mean with the last part of this sentence ("comper the value I have saved").

It seems that a part of your sentence is missing in here.

Kind Regards,
Thierry C - CLA, CTA - Senior R&D Engineer (Former Support Engineer) - National Instruments
0 Kudos
Message 14 of 16
(918 Views)

Hello,

I mean, I want to compare the measurement to the previous value saved (write on the file).

In the same time I want to compare the measurement to the previous measured value (1Hz before for exemple).

I send you my code.

Kind regards

0 Kudos
Message 15 of 16
(912 Views)
Solution
Accepted by topic author axa-stenman

hello stenman,

Is this (kind of) what you're trying to do?

I just did a simple copy paste of a part of your code and added a shift register.

Kind Regards,
0 Kudos
Message 16 of 16
(909 Views)