LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

slider control units properties

Bonjour !

Voici le travail commun avec les services de NI....

Ce VI permet de convertir des valeurs en changeant leurs unités ....tout en ne sachant pas les syntaxes des unités propres à Labview....et en mode execution !

Cependant des problèmes subsistent, l'indicateur du VI qui contient la variable convertie doit  être déjà paramétré, en effet son unité doit être compatible et dans le même type d'unité que la commande....Or j'aimerais utiliser ce VI de facon polymorphe pour l'utiliser dans le parametrage d'echelles (MAX Meas. & Automation X par ex.) de voies d'acquisition ,et vous l'aurez compris, avec des unités différentes (températuire, pression, etc..)

Je laisse les VI en Labview 7.0 (dé&solé pour les autres mais je ne sais pas enregistrer en 6.0)

Merci pour vos futurs efforts...
Julien
Conception Informatique et électronique
CNRS LCSR Web
Orléans la Source FRANCE
Download All
0 Kudos
Message 11 of 15
(1,245 Views)
Next files required
Julien
CNRS LCSR Web
Orléans la Source FRANCE
Download All
0 Kudos
Message 12 of 15
(1,247 Views)

No comments or ideas aboput my program ?

Julien
CNRS LCSR Web
Orléans la Source FRANCE
0 Kudos
Message 13 of 15
(1,240 Views)
Hello Julien,

Would you mind reposting in english? Or if you post in the French forum, you would probably get more responses as well.

Thank you and best regards,
Shakhina P.
Applications Engineer
National Instruments
0 Kudos
Message 14 of 15
(1,229 Views)
THANKS A LOT GerdW for this excellent information about the polymorphism unit label....

Grace to  him, I think I find the best way to find a solution of my problem (indeed I hope Smiley Tongue)

I will give a sum up and explanation of my work on the units conversion and will join several VI ...

I was very pleasure to read GerdW your post and so happy he is interested...THANK A LOT GerdW

Some news about my issue next week

Have a nice week end...

please find the link about the presentation of my units problem....

pass unit in a VI
Julien
CNRS LCSR Web
Orléans la Source FRANCE
0 Kudos
Message 15 of 15
(1,216 Views)