LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

tableaux + condition

Bonjour,

J'ai 2 questions (niveau débutant !):

- Comment faire apparaitre un tableau de constantes sur la face avant d'un VI ?  Je peux le faire à partir du diagramme, mais je souhaiterais qu'il soit visible sur la face avant.

- Sur la face avant, j'ai un tableau qui comprend 4 commandes numériques (je vais les appeller A1,A2,A3 et A4). En dessous, j'ai également 2 commandes numériques indépendantes (D1 et D2).

Je souhaite créer un tableau d'indicateurs numériques, comprenant 5 cellules (I1 à I5), avec cette condition sur la première cellule I1:

- Si les valeurs du 1er tableau sont nulles (A1=A2=A3=A4=0), alors I1=D1

- Si au moins une des valeurs A n'est pas nulle, alors I1 est fonction des valeurs A (par exemple, I1=A1+A2+A3+A4)

Les autres cellules sur ce 2eme tableau (I2 à I5) dépendent des valeurs A et D.

Comment créer cette condition sur I1  ? Est-ce que je dois utiliser une boucle ?  indexer un tableau ?

Merci beaucoup pour votre aide, et vu mon niveau, n'hésitez pas à détailler votre réponse !!

0 Kudos
Message 1 of 4
(2,912 Views)

Okay I will try to translate what he trying to say (actually saying in French):

"Good morning,

I have 2 questions (new beginner!):

-How can I make a table of controls visible on the front panel of a VI? I have already created a diagram, but I want it to be visible on the front panel.

- On the front panel, I have a table (probably he means array) which is made up of 4 numeric controls (I have named them A1, A2, A3 and A4). Below, I also have 2 independent numeric controls (D1 and D2).

I want to create a table of numeric indicators, made up of 5 cells (I1 - I5), with the following condition for the primary cell, I1:

-If the values of the 1st table are zero (A1=A2=A3=A4=0), then I1=D1

-If at least one of these values "A" isn't zero, then I1 will be a function of the values of "A" (for example, I1=A1+A2+A3+A4)

The other cells of the 2nd table (I2 - I5) are dependant on the values "A" and "D"

How to create a condition for I1? Should I use a loop? Index a table(probably array)

Thank you very much for your help (he uses you in the plural form :D), and since I am a beginner, don't hesistate to respond!! "

Pheeeew, that was alot of writing.

Message Edited by toniaz on 29-11-2009 09:21 AM
T. A.
0 Kudos
Message 2 of 4
(2,893 Views)

Hello,

Just for forumers not doing job twice I respond his same question with print screen code in french forum 

Regards

Tinnitus

CLAD / Labview 2011, Win Xp
------------------------------------------------------
Mission d'une semaine- à plusieurs mois laissez moi un MP...
RP et Midi-pyrénées .Km+++ si possibilité de télétravail

Kudos always accepted / Les petits clicks jaunes sont toujours appréciés
Don't forget to valid a good answer / pensez à valider une réponse correcte
Message 3 of 4
(2,879 Views)
duplicate
Steve M.
0 Kudos
Message 4 of 4
(2,853 Views)